Haargroeimiddelen advertenties, opgelet

Hierbij wat advertentieteksten

  • Een revolutionaire nieuwe vinding? Daar hoeft niet voor te worden geadverteerd. Dat staat op de voorpagina van de krant zoals bij Minoxidil en Finasteride.
  • Natuurlijke ingrediënten. Prima, daar houden we van. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het echt helpt. Gras is ook natuurlijk, maar daar gaat je haar echt niet van groeien.
  • Foto’s en video’s. Deze opnamen worden in 2D (dimensionaal) gemaakt waardoor er geen diepte in zit. Daardoor lijkt het haar dikker dan in de werkelijkheid. De werkelijkheid is 3D, met diepte. Ook met fotoshoppen kan je een verbazingwekkend resultaat bereiken.
  • Haargroei shampoos en lotions. Het haar buiten het hoofd is dood. Lotions, shampoos etc. die niet in de hoofdhuid doordringen, zullen dus niet kunnen werken. En als ze wel in de hoofdhuid kunnen doordringen, zal het als een medisch product, een geneesmiddel, worden beschouwd waarvoor dan weer speciale onderzoeken nodig zijn om de veiligheid en werkzaamheid aan te tonen. Zonder zo’n onderzoek is het dus gewoon een cosmetisch haarverzorgingsmiddel.
  • Stamcel en Exosomes. Klinkt heel revolutionair, maar behandelingen met alleen stamcellen en Exosomes zijn (nog) niet toegestaan. Wat wel is toegestaan is een zogenaamde PRP (Platelet Rich Plasma) behandeling. Dit is een medische behandeling waarbij eigen bloed wordt afgenomen. Dit bloed wordt dan gecentrifugeerd. De daarbij verkregen groeibestanddelen worden dan in de hoofdhuid geïnjecteerd. In dit bloed zitten van nature ook stamcellen en Exosomes. Deze behandeling wordt in veel klinieken toegepast.

           Zie hier de waarschuwing van de FDA voor het gebruik van stamcellen en Exosomes:

https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/safety-availability-biologics/public-safety-notification-exosome-products

  • Lasertherapie. Als daarmee bedoeld wordt Low Level Laser (LLL) dan kan zo’n behandeling nuttig zijn. LLL-apparaten zijn er zowel voor kliniekgebruik als thuisgebruik, en zijn goedgekeurd door de FDA. Maar lasers zijn duur dus zijn er ook cowboys, die de lasers vervangen door led lampjes. Opgepast dus.
  • Recensies van tevreden klanten. Ook zo’n mooie. Die zogenaamde reviews kom je vaak tegen op websites op het gebied van haarproblemen. Eigenlijk heb je daar niets aan want:
    • Hoe weet je of die klant echt wel is behandeld is of die producten heeft gebruikt?
    • Kun je die tevreden klant even bellen? Ik denk het niet.
    • Ook voor- en na foto’s zeggen niet altijd de waarheid. Zijn ze niet bewerkt? En dan ook nog het feit dat foto’s en video’s op het scherm in 2D worden weergegeven, terwijl de werkelijkheid 3D is, zonder diepte. Dat betekent dat het haar op foto’s en video’s altijd dikker lijkt dan in de werkelijkheid.
    • Oh ja, Van ontevreden klanten hoor je nooit wat. Althans, niet op die website of in die advertentie.
    • Het komt zelfs voor dat foto’s van anderen van het internet worden gebruikt. Ook het opzetten van een haarstukje kan het resultaat spectaculair bevorderen.
  • Onderzoek heeft uitgewezen…………. Welke onderzoeken? Zelf gedaan of uitbesteed aan onafhankelijke instanties? Meestal zijn het onderzoeken die zelf gedaan zijn zoals: “Wij van wc-eend adviseren wc-eend”. (Een advertentie uit de vorige eeuw)

Vragen?    hans@haarproblemen.nl

Gegroet, Hans J. Diks, onafhankelijk expert haarproblemen

European correspondent International Hair Authority (IHA) https://hairauthority.com/european-report/

“En bovendien ben ik van mening dat je alleen recht hebt op succes als je waarde toevoegt” (Hans J. Diks)


Deze non-profit website wordt mede mogelijke gemaakt door onze sponsors         

LASER THERAPIE (LLLT)

www.hairmax.com


MICRO HAAR PIGMENTATIE (MHP)

www.beautycarenederland.nl



 

Share This