Hairbusters, uittreksel HT

Waar moet je op letten bij advertenties

 

  • Weer een volle kop met haar. Er komt geen haar bij. Het wordt alleen beter, en nu eerlijker verdeeld.

 

  • 100% dekking. Vergeet het maar. Over het algemeen komt men voor een haartransplantatie, als de haaruitval al is begonnen. Bedenk wel, dat je al veel haar hebt verloren voordat je het merkt. Soms wel 50%.

 

  • Geen littekens. Dat wordt nogal eens beweerd. Het klopt echter niet, want als je het behandelde deel van het hoofd zou kaalscheren, dan zijn er wel degelijk littekens zichtbaar, ook al zijn ze nog zo klein. Eerlijker zou zijn, als ze zeggen dat er geen zichtbare littekens komen.

 

  • Een medische behandeling kan per definitie niet gegarandeerd worden.

 

  • In 1 behandeling klaar. En wat als er nog verdere haaruitval van het nog originele haar dat tijdens de behandeling nog aanwezig was, optreedt?

 

  • Het lijkt soms wel of er een wedstrijd gaande is, wie de meeste haren kan verplaatsen in 1 behandeling. Bedenk wel, dat er een limiet is aan genezingskracht bij een chirurgische behandeling. Donorhaar dat niet is aangeslagen kan nooit meer worden vervangen.

 

  • Pijnloze verdoving. Ook dat lees ik nogal eens. Sommige artsen gebruiken een soort voor-verdoving waardoor je de echte verdoving minder voelt. In dat geval hoor je nogal eens de uitdrukking “comfortabel”.

 

  • Nieuwe revolutionaire methode. In principe is de techniek van een haartransplantatie hetzelfde als in mijn begintijd (1980). Wat veranderd is zijn de instrumenten waardoor een haartransplantatie er nu veel natuurlijker uit ziet als 40 jaar geleden.

 

  • De grootste haardichtheid. Ook hierbij is het oppassen. Als de haren te dicht bij elkaar worden gezet kan er een aantal niet Die kun je dan later tekortkomen bij een eventuele vervolgbehandeling.

 

  • Haartransplantatie is chirurgie, punt uit. Soms wordt er in advertenties een sfeer geschapen alsof het een kleine schoonheidsbehandeling is.

 

  • Recensies van tevreden klanten Die zogenaamde reviews kom je vaak tegen op websites en in advertenties voor haartransplantaties. Uiteraard zijn die reviews positief. Maar…………………
  • Hoe weet je of die klant wel een haartransplantatie heeft gehad? Met fotoshoppen kom je een heel eind.
  • Kun je die tevreden cliënt even bellen? Ik denk het niet. Dan schermen ze met privacy, maar als die cliënt daar toestemming voor heeft gegeven hoeft dat geen probleem te zijn.
  • Ook voor- en na foto’s zeggen niet altijd de waarheid. Zijn ze niet bewerkt? En dan ook nog het feit dat foto’s en video’s op het scherm in 2D worden weergegeven, terwijl de werkelijkheid 3D is, zonder diepte. Dat betekent dat het haar op foto’s en video’s altijd dikker lijkt dan in de werkelijkheid.
  • Oh ja, Van ontevreden klanten hoor je nooit wat. Althans, niet op die website of in die advertentie.
  • Het komt zelfs voor, dat foto’s van andere klinieken van het internet worden gebruikt. En wat te denken van een na-foto waarbij een haarstukje is gebruikt.

 

Auteur

Deze site is een initiatief van Hans J. Diks, internet journalist (lid NVJ). Hans zit al ruim 40 jaar letterlijk met de handen in het haar. Hans schrijft onder andere voor websites, tijdschriften en vakbladen. In de afgelopen 40 jaar heeft Hans ervaring opgedaan met kapsalons, haarwerken, haartransplantatie en alles wat daar bij hoort.

0
YOUR CART
  • No products in the cart.