Haarproblemen.nl voor eerlijke en onafhankelijke informatie zonder commerciële bindingen
Haarwerken vandaag de dag
Haarwerken zijn nu zo geavanceerd de angst om zichtbaar een haarwerk te dragen verleden tijd is.Â
Een haarwerk zie ik altijd
Ik hoor nog regelmatig: “een haarwerk zie ik altijd” . Dat kan nooit kloppen want de goede haarwerken zie je niet als haarwerk. Er zijn de laatste jaren zoveel verbeteringen gekomen dat bij goed onderhoud een haarwerk totaal onzichtbaar kan worden gedragen. De beste verbetering die ik heb meegemaakt is het zogenaamde contact haar.Â
Contact haar (PU skin)Â
Contact haarwerk is een transparante kunsthuid waarin de haren worden gelouped. Dus niet vastgezet met een knoopje, maar in die basis als een V in en uit vastgezet. Deze manier geeft wel wat meer slijtage maar maakt het dragen veel natuurlijker.Â
Het kiezen van een haarwerk
Het kiezen van een haarwerk, of je nu man of vrouw ben kan erg overweldigend zijn, vooral als je je niet lekker voelt. Maar je moet de beschikbare opties zien om haaruitval te verbergen op een manier die perfect bij je past. Welk type haar? Welke kleur? Welke stijl?
HAARWERK VROUWEN
HAARWERK MANNEN
 Vijf stappen om het juiste haarwerk te kiezen.
1. Gebruik een voorafbeelding. De beste manier om het meest natuurlijk haarwerk te krijgen, is door een foto van jezelf mee te nemen van de tijd dat je nog geen haaruitval had. Dat zal helpen bij het kiezen van het juiste haarwerk. Als je een totaal nieuwe look wilt, dan heb je geen foto nodig.
2. Beslis of je een haarwerk kiest dat confectie is of op maat gemaakt. Op maat gemaakte haarwerken zijn duurder, maar als je een haarwerk kies voor een lange tijd toch wel het beste. Is het voor een kortere tijd, bijvoorbeeld bij chemotherapie dan kan je kiezen voor een confectie haarwerk dat door een vakkundige haarwerker passend voor je kan worden gemaakt.Â
3. Kies een haartype: er zijn veel haartypes en je wilt het haartype kunnen kiezen dat bij je levensstijl en budget past. Virgin (maagdelijk) human hair bijvoorbeeld. Voordelen: Hoogste kwaliteit, onbewerkt, gaat het langst mee, Er kan mee worden geslapen, kan worden gestyled als je eigen haar met hete gereedschappen. Nadelen: duurder en een langere levertijd. Heeft ook meer onderhoud en zorg nodig. Verwerkt human hair. Voordelen: Medium kwaliteit, ‘Remy’ haar genaamd, minimaal verwerkt. Het beste voor tijdelijk haarverlies, kan worden gestyled, minder duur. Nadelen: gaat korter mee en kan in de war raken. Laagwaardig mensenhaar Voordelen: Zeer goedkoop, tijdelijk, kan worden gestileerd met gereedschappen op laag vuur. Nadelen: ziet er niet uit of voelt niet ‘natuurlijk’ aan, gaat niet lang mee en raakt gemakkelijk in de knoop. Synthetisch. Voordelen: Minimale zorg, weinig onderhoud, lage kosten. Nadelen: niet de meest natuurlijk ogende haarwerken . Kan niet worden gestyled met hete gereedschappen, zal smelten.
4. Kies een haarstructuur voor human hair haartypes moet u een structuur kiezen die zo dicht mogelijk bij uw eigen natuurlijke haar ligt of wat u nu wenst. Chinees – Donker, recht, dik en glanzend. Indiaas – Donker, kan wat golvend zijn, fijnere textuur dan Chinees. Europees – Hoogste kwaliteit, elke kleur, fijner, meer body, Joodse vrouwen kiezen hiervoor om religieuze redenen. Latin – Kost minder, overal verkrijgbaar in verschillende haarstructuren en types.
5. Kies een basis. De basis (kap) is waar het haar aan vast zit en het maakt een verschil in de manier waarop je hoofdhuid eruitziet, hoe de pruik in je levensstijl past en of je al dan niet haar op je hoofd hebt. Kant – De hoogste kwaliteit en meest natuurlijk ogende. Kies kant als je niet veel haar meer hebt, want dan heb je meer stylingsopties. Katoen. De oudste basisvorm. Alleen geschikt als je haarwerk zodanig is dat de hoofdhuid nergens meer te zien is, PU skin. Dat is de basis zoals hierboven is beschreven voor contact hair. Haarstukjes voor mannen worden tegenwoordig haast allemaal op een basis van PU skin gemaakt. (zie foto)
HUMOR: Een moeder met een zoontje dat moeilijk te temmen haar heeft maakt het steeds nat om er model in aan te brengen. Op haar klacht dat de kapper weer duurder was geworden zegt het zoontje: “Als je mijn haar niet zoveel water geeft groeit het ook niet zo snel”
    Â
    HANDIGE LINKS NAAR HANS J. DIKS Â
Hierbij mijn cv, zodat je kan zien met wie je hebt te maken:Â cv: Hans J. Diks
Deze site is een initiatief van Hans J. Diks, internet journalist (lid NVJ). Hans zit al ruim 40 jaar letterlijk met de handen in het haar. Hans schrijft onder andere voor websites, tijdschriften en vakbladen. In de afgelopen 40 jaar heeft Hans ervaring opgedaan met kapsalons, haarwerken, haartransplantatie en alles wat daar bij hoort.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.